פיתוח קול לילדים

פיתוח קול לילדים

ילדים דורשים יחס מיוחד. בשונה ממבוגר, ילדים דורשים יחס אחד בשיעורי פיתוח הקול אם ברמה הנפשית ואם באופן הלימוד. כיום, ילדים רבים רוצים להתחיל ללמוד פיתוח קול בגיל מוקדם, הסיבה לכך הינה העובדה שהם נחספים לתוכניות ריאלטי רבות מעריצים את המשתתפים ורוצים להיות כמותם ולהיות זמרים. פיתוח קול לילדים הינו נושא מורכב ויש צורך למצוא מורה שמתמחה באופן ספציפי בעבודה עם ילדים ושיש לו ניסיון וידע מספק בתחום. החוכמה היא גם כהורים וגם כמורה להקשיב לרצונותיו של הילד ולהתאים לו את השיעור כך שיהנה ויחכה לשיעור בכל שבוע כאירוע משמח ומעורר ציפייה.

באיזה גיל ילדים יכולים להתחיל ללמוד פיתוח קול ?

חשוב לדעת כי עבודה עם ילד שעדיין לא התחלף לו הקול הינה עבודה עדינה ובזמן ההתחלפות עצמה אין ללמד או להתאמן על הקול מכיוון שהדבר יכול ליצור נזק. לכן מורה לפיתוח קול בעל אחריות ישים לב לזמן ההתחלפות ששונה מילד לילד וכל ילד וקצב התפתחותו ויעצור ברגע שהקול יעשה סימנים של התחלפות. הגיל האידאלי להתחיל לעבוד על הקול אצל בנים הינו גיל 13- 14 לרוב ואצל בנות 12-13, אבל שוב לא מדובר במדע מדויק ולכן יש להקפיד הקפד יתרה בעבודה עם ילדים. מה שאומר שלפני ההתחלפות הילד יוכל לעבוד כרגיל בעדינות ולאחר ההתחלפות להתחיל שיעורים סדירים ונורמטיביים.

מה השוני בשיעורי פיתוח קול עבור ילדים ?

חשוב ראשית להבין מה השוני האנטומי בין ילדים למבוגרים ולהבין שגודל האיברים קטן יותר אצל ילידם, מה שיגדיר את קולם, הסולמות המוזיקליות שמתאימים להם וגם גודל הריאות יגדיר עד כמה יוכלו להאריך משפטים מוזיקליים על אותה הנשימה. ילדים רואים את העולם אחרת, ולכן יש ללמוד כל ילד ואופיו ולמצוא התאמה אישית שתעצב את אופיו ומהלכו של השיעור. חשוב מאוד לזכור כי הילד זקוק לסביבה תומכת ומעודדת ( לעיתים אף משחקית) על מנת לראות בשיעור חוויה משמחת שתעודד אותו לפתח את כשרונו ולקשר אסוציאציה של שירה עם הנאה וסיפוק.
במידה ויש לכם שאלות נוספות או אתם זקוקים למידע נוסף שלא דנתי בו בכתבה. צרו קשר באופן אישי ואשמח לענות לכל שאלותיכם ולהעניק לכם מידע מקצועי ואישי.