המדריך להכנה לאודישן

המדריך להכנה לאודישן

אודישן הינו מבחן בו אתם נבחנים על יכולתכם הווקאלית או המשחקית, אודישן מצריך מכם ריכוז רב ושליטה גבוהה בעצבים. כדי לעבור אודישן בצורה טובה ובהצלחה יש להבין שעליכם לשנות את דפוס ההתנהלות היומיומית שלכם ביום האודישן. שיעורי פיתוח קול מלמדים אותנו טכניקה שתאפשר לנו לשיר גם במצבי לחץ, להלן מספר טיפים שיעזרו לכם לעבור את זה בשלום.

מנוחה ביום האודישן ולפניו

אודישן גובה מכם אנרגיות רבות, בין אם תרצו או לא המוח שלכם וגופכם יהיו דרוכים יותר עקב המבחן על כן זיכרו לנוח היטב בלילה שלפני המבחן אפשרו לגוף שלכם רגיעה כמה שיותר. כמובן חשוב שתהיו עירניים ואנרגטיים.

תזונה ביום האודישן

לתזונה שלכם ביום האודישן יש משקל רב העיתוי בו תבחרו לאכול חשוב ביותר, מדע אחד אל תוכלו בקרוב מידי לאודישן כדי לא להיות כבדים או חלילה לגרום לצרבות ומצד שני אל תאכלו רחוק מידי וכך תהיו רעבים ולא מרוכזים בזמן האודישן. כמו כן סוג האוכל שאתם אוכלים גם כן בעל משמעות, ישנם מזונות שיגרמו לכם לצרבות ותחושת כבדות כמו מאכלים מטוגנים או מאכלים בעלי חומציות גבוהה. על כן ביחרו במזון נטרלי אשר יספק לכם אנרגיה חיובית במהלך היום.

פעילות גופנית לפני אודישן

ביום האודישן עצמו רצוי לא לעשות פעילות גופנית קיצונית ולשמור על הכוחות שלכם, עם זאת כדאי לבצע פעילות גופנית סדירה על מנת לחזק את הגוף והשרירים לשירה טובה יותר ויציבה נכונה.

מנוחה נפשית ביום האודישן

נסו ליצור עבורכם מצב של מנוחה ורגיעה נפשית ביום האודישן, אודישן הוא מצב מלחיץ במידת מה ועלינו לדעת לנטרל את הקשיים היומיומיים על מנת להתרכז בהצלחת האודישן. על כן צרו לכם סביבה רגועה ונינוחה ככל שניתן.

חימום קולי לקראת אודישן

במידה והאודישן שלכם בשעות הבוקר, דאגו להתעורר לפחות 5 שעות לפני הזמן בו אתם צריכים לשיר, כלומר אם עליכם לשיר ב- 10:00 בבוקר עליכם לקום ב- 5:00 לגוף ולמיתרי הקול יש קצב משלהם והם צריכים זמן התאוששות, חימום והתארגנות לפני שמתחילים לשיר. בצעו חימום בסמוך לאודישן אך לא בצפיפות אליו על מנת לא לעייף את מיתרי הקול. תתחילו בתרגילים פשוטים ורגועים ואט אט נסו להגביר את הקצב אך אל תגזימו.

הופעה חיצונית לאודישן

יש סוגי אודישנים שונים, אודישן למופע מוזיקה קלאסית שונה מאודישן למחזמר, במידה ויש לכם אודישן למופע של מוזיקה קלאסית והינו מול בעלי מקצוע מכובדים כגון מנצחים ובמאי אופרה עליכם להתלבש בצורה ראויה ומכובדת. גברים – חולצה מכופתרת ומכנסיים אלגנטיים ונעליים תואמות. נשים שמלה שאינה מוגזמת יכולה לעבוד אפשר גם קצרה אך לא קצרה מידי.