כיצד לבחור את המורה לפיתוח קול שלכם?

כיצד לבחור את המורה לפיתוח קול שלכם?

בבחירת מורה לפיתוח קול יש משמעות לגבי עתידכם המקצועי בכל הנוגע לשירה נכונה. על כן חשוב שתבחרו מורה שיוכל להעניק לכם את המידע הנכון עבור הקול שלכם וסוג הקול בו אתם שרים.

מורה לפיתוח קול גבר או מורה אישה?

אין בחירה טובה יותר או פחות, חשוב שתוכלו להתבחר למורה שלכם, שתרגישו נינוחים במהלך השיעור ותבינו את כוונותיו. עם זאת חשוב לציין שאם אתם גברים כדאי שתבחו מורה שהוא גבר מאחר והוא יוכל להבין טוב יותר את ההתמודדות שלכם, קולות גבריים וקולות נשיים שונים מבחינת ההפקה הקולית שלהם לכן ככל הנראה יהיה נכון יותר ללמוד אצל מורה שקולו קרוב יותר לסוג הקול שלכם. אם את זמרת סופרן כדאי שתלמדי עם מורה גם היא סופרן מאחר והיא תוכל לעזור לך עם בעיות ווקאליות שונות שכנראה גם היא התמודדה עמן בעבר.

מורה שהוא זמר הוא מורה טוב יותר?

מורה לפיתוח קול שמעולם לא עמד על במה ככל הנראה יהיה פחות רלוונטי עבורכם. כיצד יוכל מורה להעביר את המידע אם מעולם לא חווה את הקושי בלשיר על במה בעצמו, על כן כדאי למצוא מורה שגם הוא זמר פעיל ששר על במה עם ליווי של כלים או תזמורות שונות.

מתי תוכל לדעת שהמורה לפיתוח קול מתאים לך?

בניגוד למה שנהוג לחשוב אין צורך לעשות המון שיעורים בכדי להבין מה מתאים לך, מורה טוב יותר להעביר לך את המידע בצורה ברורה כבר בשיעור הראשון, להבהיר ולעזור בנקודות החולשה שלך. אין זה אומר שמיד תשירו מדהים ותהפכו בן רגע לוויטני יוסטון, אך תוכלו לדעת שהכיוון נכון עבורכם. עם זאת חשוב שאתם בתור תלמידים תהיו בהקשבה כזו המאפשרת לכם לפתוח את המחשבה לדברים חדשים ולפתירת קשיים שונים בשירתכם. חשוב לזכור שאין זה משנה באיזה סגנון אתם שרים, שירה נכונה היא פשוט נכונה. כל אדם ניחן בצורת פנים שונה ומבנה שונה על כן לא ניתן לפתור בעיות בצורה דומה אצל כולם, יש לבחון את הקושי ולמצוא את הפתרון הנכון ביותר עבורו.